Кількість
|
Вартість
|
||
|
Ланцюги і ремені газорозподільного механізму Cummins
Ще одним важливим елементом газорозподільного механізму двигунів внутрішнього згоряння є ремені та ланцюги, які з'єднують в єдину систему колінчастий та розподільчий вал.
Власне, головним завданням ланцюгової або ремінної передачі ГРМ якраз і є синхронізація обертання 2-х ключових валів ДВЗ. Це критично важливо, оскільки навіть відносно невелике відставання або випередження у відкритті клапанів може призвести:
- до порушення тактів роботи двигуна;
- до пошкоджень клапанів чи інших деталей двигуна;
- до швидкого зношування кривошипно-шатунного механізму;
- до падіння потужності двигуна і підвищення витрат палива.
Принцип роботи ремінної та ланцюгової передачі досить простий. Ремінь або ланцюг одягається на спеціальні шківи, або зірочки, розташовані на кулачковому і колінчастому валу, завдяки чому вони починають обертатися в унісон.
Окремо варто відзначити, що незважаючи на синхронність роботи, кількість обертів розподільного валу в 2 рази менша, ніж колінвала. Саме при такому співвідношенні досягається оптимальна частота спрацьовування клапанів, осей, коромисел двигуна та штовхачів клапанів.
Основні відмінності між ременями і ланцюгами ГРМ
Незважаючи на схожість виконуваних функцій, ланцюги та ремені газорозподільного механізму мають ряд відмінних рис, які походять з особливостей їх конструкції і матеріалів виготовлення.
Для початку варто згадати, що ремені ГРМ зазвичай роблять з гуми (у рідкісних випадках з поліуретану або неопрену), яка додатково укріплена армованою сіткою і покрита тканиною в місцях контакту зі шківами. Також на ременях газорозподільного механізму Cummins часто роблять поздовжні борозенки, завдяки чому вони краще пропускають повітря. Що ж до ланцюгів ГРМ, то вони мають класичну конструкцію зі з'єднаних один з одним металевих ланок.
З урахуванням сказаного раніше, ремені і ланцюги ГРМ відрізняються між собою:
- Терміном служби. Незважаючи на наявність армованих ниток, ремінна передача виробляє свій ресурс раніше, ніж ланцюгова. Ременя зазвичай вистачає на 60-100 тисяч кілометрів пробігу, а ланцюга на 200-300 тисяч.
- Стійкістю до навантажень. Згадані деталі ГРМ постійно перебувають у напрузі і процесі експлуатації поступово розтягуються та стираються. Металеві ланцюги витримують подібні випробування краще за гумові ремені.
- Шумністю. Дотик сталевих ланок ланцюга приводу ГРМ створює набагато більше шуму, ніж тертя шківів і ременів, з чим останнім допомагає наявність спеціальних канавок.
- Вартість. Ціна ремінної передачі ГРМ помітно менша за свій металевий аналог. Ланцюги дорожчі у виробництві, а цінник на їхньої установку помітно вище.
У дизельних двигунах Cummins ISF 2.8, які часто встановлюються на малотоннажні вантажівки, фургони та мікроавтобуси Газель, зазвичай використовуються ланцюги приводу ГРМ. Придбати ці деталі, а також багато інших запчастин до автомобілів ГАЗ можна в нашому інтернет-магазині.
Поширені питання (FAQ)
У чому різниця ланцюга і ременя ГРМ?
Ланцюговий привід газорозподільного механізму двигуна внутрішнього згоряння більш надійний і служить довше за класичну ремінну передачу. Однак, ціна самого ланцюга ГРМ і вартість його встановлення вища, ніж у ременя двигуна.
Крім цього, ременний привід мотора простіше регулювати в процесі експлуатації (у міру стирання ременя спеціальний натягувач відхиляється сильніше і підтримує потрібну напругу ременной передачі). А ще ремінь ГРМ видає менше шуму, ніж ланцюг.
Що дорожче за ланцюг чи ремінь ГРМ?
У переважній більшості випадків ланцюг газорозподільного механізму коштує дорожче за ремень ГРМ. Таке ціноутворення пов'язане з вартістю матеріалу та складністю виготовлення ланцюгової передачі. Звичайно, ремінний привід також є непростим виробом:
- з основою з гуми (рідше з поліуретану або неопрену);
- з армуючими нитками всередині ременя;
- із тканинним покриттям на зубцях.
Але навіть при такому розкладі ремінь ГРМ коштує менше за цільнометалевий ланцюг газорозподільного механізму двигуна.
Скільки служить ланцюг ГРМ Cummins?
Якісно виготовлений ланцюг ГРМ дизельного двигуна Cummins ISF 2.8 здатний послужити вірою та правдою від 150 до 200 тисяч кілометрів пробігу автомобіля.
Також варто відзначити, що важкі умови експлуатації, підвищені навантаження на мотор, нерегулярне технічне обслуговування та інші фактори можуть помітно зменшити термін служби ланцюга газорозподільного механізму і призвести до його передчасного виходу з ладу.